Waardevol en inspirerend congres voor de provincie Zuid-Holland

Eventleader heeft in samenwerking met provincie Zuid-Holland een geslaagde conferentie over de huisvesting van arbeidsmigranten georganiseerd. Zo’n 350 vertegenwoordigers van arbeidsmigranten, Rijk, provincies, gemeenten, werkgevers, huisvesters en uitzendbureaus namen op 25 maart deel aan de digitale conferentie ‘Huisvesting arbeidsmigranten in de provincie Zuid-Holland’.

Intensieve voorbereiding 

Een geslaagd event is niet mogelijk zonder intensief voortraject. Samen met provincie Zuid-Holland zijn alle facetten voor een goed en gestroomlijnd congres in een vroeg stadium doorgenomen. Zeker gezien de huidige maatregelen zijn er veel onzekerheden. Moet het congres volledig online georganiseerd worden? Hoeveel mensen mogen er tegelijk in de studio? Wat is haalbaar? Door de antwoorden op deze vragen wekelijks te monitoren zijn er op tijd de juiste beslissingen genomen. 

“Het doel van ons event was het versneld en gezamenlijk zoeken naar voldoende huisvestingsoplossingen voor arbeidsmigranten. Door de intensieve samenwerking en kennis van Eventleader is dit uitstekend tot zijn recht gekomen.” 

Professionele
webcast studio

Ruim op tijd is besloten om dit congres voor een groot gedeelte online te organiseren. De dagvoorzitter van het congres gaf zijn presentatie vanuit een professionele webcast studio. De techniek zorgde ervoor dat alle inbellers vanuit huis, op het juiste moment en met een strakke verbinding, in de uitzending kwamen. Na het inloggen waren zij direct full screen zichtbaar.

Beursvloermodule schot in de roos

Na het plenaire gedeelte was het mogelijk voor bezoekers om over te schakelen naar de subsessies. Er zijn nog 6 subsessies georganiseerd met diverse spraakmakende thema’s. Ook is na het plenaire gedeelte uitgebreid gebruikgemaakt van ons evenementenplatform Eventleader. Hierop is het mogelijk om een beursvloermodule te gebruiken. Een handige tool die is ingezet als inspiratiemarkt.

Waardevolle contacten

Alle aanwezige bedrijven kregen de mogelijkheid zichzelf te ‘presenteren’ op de inspiratiemarkt. Medewerkers die achter het ‘kraampje’ zaten, zijn vooraf gefilmd. Door de video was het mogelijk voor het bedrijf om de kijker te enthousiasmeren contact op te nemen. De bezoeker kon vragen stellen via de chat, relevante artikelen downloaden of videobellen met medewerkers van het bedrijf. Hier zijn ontzettend veel waardevolle contacten uit ontstaan.

Terugkoppeling voor bezoekers

Na het event is de content bewaard gebleven. Belangrijke informatie is terug te lezen en subsessies kunnen nog on demand bekeken worden. Ook alle vragen, die gesteld zijn tijdens het event, zijn verzameld, later alsnog beantwoord en teruggekoppeld. Het platform behoudt hierdoor langere tijd zijn waarde. Vanuit de provincie Zuid-Holland kijken we terug op een zeer geslaagd congres.