Waarom een online platform bij een live event?

We mogen weer live. Fysieke events zijn een feit! Gooien we daarmee alle online eventplatforms direct uit het raam of is het juist een meerwaarde?

Met een eventplatform kun je de beleving van een event veel langer doortrekken. Betrek je bezoeker bij het event vanaf de aanloop, de dag zelf, tot na de uitvoering door de inzet van een platform.

Wij vinden het een grote meerwaarde, maar waarom dan? Een live event is een beleving, de bezoeker wordt vanaf het moment van binnenkomst meegenomen in de sfeer en reuring van het event. De zintuigen worden geprikkeld, contacten worden gelegd en kennis wordt gedeeld. De bezoeker komt vaak niets te kort en aan alles is gedacht. 

Met een eventplatform kun je de beleving van een event veel langer doortrekken. Betrek je bezoeker bij het event vanaf de aanloop, de dag zelf, tot na de uitvoering door de inzet van een platform. En dat kan juist met de inzet van een online platform in de look & feel van jouw event!

Middels het platform van Eventleader, wordt jouw bezoeker al vanaf de digitale uitnodiging meegenomen naar de online registratietool. Na inschrijving hebben ze direct toegang tot alle informatie over het event op de event website. Waar vindt het plaats, wat is het programma, wie zijn de sprekers en bekijken ze een aftermovie van een voorgaand event. 

Ook kan de bezoeker voor en tijdens het event contact leggen met andere bezoekers via Meet & Connect. De bezoeker kan een bericht sturen naar iemand die ze graag op het event live willen ontmoeten of, even videobellen kan ook. 

Sponsoren of partners onder de aandacht brengen? Dat kan zeker. Ze krijgen een plek op de online beursvloer. De bezoeker kan direct zien wie dit zijn en contact leggen. Leads vergaren was nog nooit zo makkelijk.

“Ook kan de bezoeker voor en tijdens het event contact leggen met andere bezoekers via Meet & Connect.

Ook na het event kun je de beleving nog doorzetten via het online eventplatform. Organiseer bijvoorbeeld rondetafelgesprekken om na te praten, plaats een aftermovie of terugkijk video’s van de workshops die de bezoeker niet heeft kunnen volgen. Wellicht zijn er whitepapers of documenten beschikbaar die de bezoeker kan downloaden om na te lezen. 

Hebben wij je kunnen overtuigen dat een online platform een grote meerwaarde kan zijn voor jouw live event? Wij zijn benieuwd!